چرا سیمان سفید ترک بر می دارد؟

علت ترک خوردگی سیمان سفید چیست؟
5
(5)
سیمان سفید یکی از ملات های ساختمانی می باشد ، که از روش ها و مصالح شیمیایی ساخته می شود .
سیمان در تمامی انواعش ، قابل محلول شدن ( حل شدن ) در آب را دارد . پس از محلول شدن در آب سفت و سخت می شود .
پس از سخت شدن ، در برابر رطوبت ، آب ، نم ، حرارت و گرما ، غیر قابل نفوذ می شود . سیمان سفید  پس از محلول شدن در آب به سرعت فرآیند سفت و سخت شدن خود را شروع می کند .
این امر باعث می شود رطوبت خود را به سرعت از دست بدهد و ترک بخورد . ترک خوردن آن موجب می شود که مصرف کنندگان سیمان سفید ، نیازمند ترمیم دوباره باشند . علاوه بر این دلیل کلی ، دلیل های دیگری هستند که عامل ترک خوردن سیمان سفید می باشند . در ادامه ی مقاله به این مسئله که چرا سیمان سفید ترک بر می دارد؟ ، می پردازیم .
چرا سیمان سفید ترک بر می دارد؟ :
در پاسخ به این سوال که چرا سیمان سفید ترک بر می دارد ، پاسخ های متعددی وجود دارد .

1 . استفاده کردن از مصالح کم و یا بی کیفیت :

چرا سیمان سفید می ترکد؟

از دلایلی که در پاسخ به سوال چرا سیمان سفید ترک بر می دارد؟ عنوان می شود ، استفاده ازمصالح بی کیفیت می باشد .
بهتر است در خرید مصالح ساختمانی خود ، دقت بالایی داشته باشید . خریداری مصالح ساختمانی پاکتی ، می تواند کیفیت مصالح شما را ، تضمین کند . زیرا مصالح ساختمانی پاکتی ، معتبر می باشند و توسط شرکت ها و یا کارخانه های معتبر و سرشناس تولید می شوند . اگر شما از مصالح ساختمانی با کیفیت استفاده کنید ، احتمال و درصد ترک خوردن سیمان سفید شما ، پایین می آید .

2 . رعایت نکردن نسبت ترکیب کردن مواد در هنگام ساختن ملات :

سیمان سفید تهران

ازدیگر پاسخ هایی که به سوال چرا سیمان سفید ترک بر می دارد می دهند عدم رعایت نسبت ترکیب در ساخت ملات می باشد . ترک خوردن هنگامی اتفاق می افتد که مقدار آبی که جهت حلال بودن در ملات می ریزند ، به نسبت مواد دیگر متناسب نباشد . نسبت پودر سنگ به سیمان سفید ، باید یک به یک باشد . یعنی به همان اندازه که پودر سنگ ریخته می شود ، سیمان سفید نیز ریخته شود . همچنین باید توجه شود به مقدار آبی که بر روی پاکت مصالح درج شده است . سعی کنید به همان مقدار آب را در مواد ترکیب کنید .

3 . نوسانات دمای محیط و فضایی که در آن از سیمان سفید استفاده شده است :

دلایل ترک خوردگی سیمان سفید

گرم و سرد شدن مکرر و ناگهانی هوا ، و عدم جلوگیری از آن ، باعث می شود سیمان سفید ترک بخورد . بهتر است کار ها و اعمال ساختمانی ، در فصل های بسیار گرم و بسیار سرد ، انجام نشود . معمولا ماه های شهریور ، مهر ، آبان ، اسفند و اردیبهشت برای انجام کار های ساختمانی مناسب می باشند . علاوه بر فصل ها و ماه ها ، باید به موقعیت جغرافیایی مکان مورد نظرتان نیز توجه کنید .

4 . اجرا نشدن نما توسط اجرا کننده ی ماهر :

افرادی که در نما کاری تجربه ی کافی و زیادی ندارند ، معمولا پس از پایان کار ، خسارت های زیادی می زنند . به هنگام سپردن کار خود به پیمان کار و یا بنا ، به سوابق کاری آن ها دقت داشته باشید . همچنین کار هایی را که اجرا کرده اند ، حضوری مشاهده کنید . زیرا بسیار از نقص ها درعکس ها مشخص نمی باشند  و با استفاده از فوتوشاپ و روتوش می توانند نقص تصویر را برطرف کنند .

5 . پس از اجرا کردن نما ، به سیمان سفید رطوبت دهید :

تقریبا یک ماه طول می کشد تا این سیمان خشک شود . برای این که در طول خشک شدن نما دچار ترک نشود بهتر است در طول خشک شدن در زمان های مرتب  بااسپری آب پاشی کنید.
این کار باعث می شود سیمان سفید عمل خود ترمیمی را انجام دهد و ترک های ایجاد شده را ، ترمیم کند .
بهتر است این کار یک بار در صبح و یک بار پس از غروب خورشید انجام شود . باید با فشار ملایم و کمی صورت گیرد تا به بافت شکل گرفته ، آسیب نرساند .
دقت داشته باشید که سیمان ها تنها به مقدار کمی مرطوب شوند و خیس نشوند . اگر سیمان ها خیس بشوند ، در سیمان سفید و نمای شما ترک های بیش تری ایجاد می شود .
خیس شدن باعث می شود که دمای سطح زیرین که خشک شده و سطح رویی که نیمه خشک است ، دچار تفاوت شود . این تفاوت دما در سطح رویی و زیرین سیمان سفید ، موجب ترک و حتی ریزش سطح آن می شود .

6 . نما کاری روی سطح غیرمناسب :

یک نما کار حرفه ای برای زیر بنای خود از رابیتس استفاده می کند . این کار باعث چسبیدن و جدا نشدن سیمان سفید از سطح زیرین خود می شود . اگر سیمان سفید به صورت مستقیم بر روی پلاستیک و یا فلز اعمال شود ، ترک بر می دارد . انجام نماکاری با سیمان سفید نیازمند زیر سازی می باشد . بهتر است برای انجام این کار از متخصصین و افراد خبره در این زمینه مشورت کنید و کار را به کاردان بسپارید .

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 5

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

arsa
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *